Αναμφισβήτητα, οι υποχρεώσεις που έχετε αναλάβει να διεκπεραιώνετε και να ολοκληρώνετε στην καθημερινότητά σας είναι πολλές. Και όχι μόνο είναι πολλές αλλά συνάμα απαιτητικές. Αγωνίζεσθε καθημερινά να ανταποκριθείτε και να ισορροπήσετε ανάμεσα στους πολλαπλούς ρόλους που κατέχετε. Και όλοι συνεχώς κάτι περιμένουν από εσάς. Και ενώ υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που στην προσπάθειά τους να μην παραδεχτούν ότι δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στην καθημερινότητά τους, υποστηρίζουν ότι όλα είναι καλά, η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύονται, καθώς οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στη δουλειά, το σπίτι και τις διαπροσωπικές σχέσεις είναι πολλές.

Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν εσείς για να οργανώσετε την απαιτητική καθημερινότητά σας όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται για να ανταπεξέρχεστε με επιτυχία στους πολλαπλούς ρόλους που κατέχετε;

  • Προγραμματίστε και σημειώστε σε ένα χαρτί ή μία ατζέντα τις δραστηριότητες της επόμενης ημέρας. Σκεφτείτε από την προηγούμενη ημέρα τι υποχρεώσεις πρέπει να ολοκληρώσετε κατά τη διάρκεια της επόμενης. Πολλοί άνθρωποι θεωρούν πως είναι ανώφελο να σημειώνουν τι ακριβώς έχουν να κάνουν αφού ήδη τα ξέρουν. Εδώ όμως συμβαίνει ένα μεγάλο λάθος, καθώς οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι τέτοιοι που πολλές φορές καταλήγουμε να μην έχουμε κάνει ούτε τα μισά από αυτά που έπρεπε γιατί απλώς τα ξεχάσαμε. Επιπλέον θυμηθείτε να σημειώνετε στην ατζέντα σας πολύ συγκεκριμένους στόχους και όχι γενικούς (π.χ. αύριο πρέπει να καθαρίσω τα ντουλάπια της κουζίνας και όχι αύριο πρέπει να καθαρίσω το σπίτι). Αυτό θα σας βοηθήσει να θυμάστε ακριβώς τι έχετε να κάνετε και έτσι δε θα χάνετε πολύτιμο χρόνο σε μη σημαντικές δραστηριότητες.
  • Βάλτε προτεραιότητες στις υποχρεώσεις σας. Οι συνεχόμενες αναβολές και η κακή οργάνωση οδηγούν σε έντονο άγχος. Μια πολύ σημαντική δεξιότητα λοιπόν αποτελεί η οργάνωση των δραστηριοτήτων βάσει προτεραιότητας. Υπάρχουν δουλειές που υποχρεωτικά πρέπει να γίνουν μία συγκεκριμένη ημέρα (π.χ. αύριο) και δουλειές που μπορούν να αναβληθούν για κάποια άλλη χρονική στιγμή (π.χ. το Σαββατοκύριακο). Εστιάστε μόνο στις υποχρεωτικές δραστηριότητες και μην τις αναβάλλετε γιατί το μόνο που θα πετύχετε είναι να αυξήσετε τα επίπεδα άγχους που βιώνετε.
  • Μην κάνετε ταυτόχρονα πολλές απαιτητικές δραστηριότητες. Λόγω των γρήγορων ρυθμών της καθημερινότητάς μας πολλές φορές αναγκαζόμαστε να κάνουμε ταυτόχρονα δύο ή περισσότερες απαιτητικές εργασίες (π.χ. να γράφουμε ένα σημαντικό email και ταυτόχρονα να κάνουμε ένα επαγγελματικό τηλεφώνημα). Η προσοχή μας όμως δε γίνεται να είναι στραμμένη ταυτόχρονα σε δύο ή περισσότερες σημαντικές δραστηριότητες, καθώς το αποτέλεσμα είναι να μην ολοκληρώνεται καμία από τις δύο δουλειές και να χάνεται πολύτιμος χρόνος. Μόνο όταν οι δραστηριότητες αυτές είναι απλές (π.χ. το πλύσιμο των πιάτων και το τηλεφώνημα στη φίλη σας) μπορείτε να τις συνδυάσετε ταυτόχρονα με επιτυχία.
  • Κάντε ένα διάλειμμα «αυτοεκτίμησης». Έχετε κολλήσει στην κίνηση, τρέχετε από τη μία επαγγελματική υποχρέωση στην άλλη, σκέφτεστε πόσα πολλά έχετε να κάνετε ακόμα, ταυτόχρονα αναρωτιέστε τι θα μαγειρέψετε το βράδυ για να φάνε τα παιδιά και θυμάστε ότι πρέπει να πάτε στο σούπερ μάρκετ. Την ώρα λοιπόν που όλες αυτές οι αγχογόνες και αρνητικές σκέψεις σας κατακλύζουν, κάντε ένα διάλειμμα τριών λεπτών. Πάρτε μία βαθιά ανάσα και σκεφτείτε τι έχετε ολοκληρώσει με επιτυχία μέχρι τώρα. Τις περισσότερες φορές εστιάζουμε σε όλα αυτά που δεν έχουμε ολοκληρώσει ακόμα χωρίς να επιβραβεύουμε τον εαυτό μας για όλα αυτά που έχουμε ολοκληρώσει με επιτυχία. Φέρνοντας στο νου σας τις δραστηριότητες που έχετε ήδη ολοκληρώσει κάνετε περισσότερες θετικές σκέψεις και παίρνετε δύναμη για να συνεχίσετε. Για αυτό το λόγο μην ξεχνάτε αρκετές φορές μέσα στην ημέρα σας να κάνετε το διάλειμμα της «αυτοεκτίμησης»!

Παραπάνω αναφέρθηκαν ορισμένοι μόνο από τους τρόπους που μπορούν να σας βοηθήσουν να οργανώσετε την καθημερινότητά σας αποτελεσματικά. Διαλέξτε αυτόν που ταιριάζει καλύτερα στη δική σας προσωπικότητα και καθημερινότητα ή επινοήστε ένα δικό σας προσωπικό τρόπο οργάνωσης. Ότι και να επιλέξετε να θυμάστε πως ένας στόχος χωρίς σχέδιο και οργάνωση είναι απλά μία ευχή και το κλειδί δεν είναι να βάζετε προτεραιότητες στο πρόγραμμά σας, αλλά να τις προγραμματίζετε!